Obraz - Staroměstská radnice a Kostel Matky Boží před Týnem v Praze (Pragensia). Signován vpravo dole - viz foto. Autorem je malíř Jaroslav Rubeš. Obraz galerijní kvality. Zezadu obrazu je uveden autor a rok - viz foto.
Kostel Matky Boží před Týnem
Kostel Matky Boží před Týnem (lidově Týnský chrám, nebo kostel Panny Marie před Týnem) se nachází na Starém Městě pražském v blízkosti Staroměstského náměstí. Jeho stavba probíhala od poloviny 14. století do prvních desetiletí 16. století. Patří mezi umělecky nejvýznamnější pražské kostely a to jak po stránce architektonické, tak svým dochovaným vnitřním mobiliářem. Jeho západní průčelí obrácené k náměstí tvoří jednu z nejznámějších dominant Prahy. Přední část kostela s portálem směřujícím do náměstí je obestavěna předsunutou zástavbou dvou domů, jedním z nich je Týnská škola.
Staroměstská radnice
Staroměstská radnice v Praze byla založena roku 1338 (jako první v Čechách) na základě privilegia uděleného staroměstským měšťanům králem Janem Lucemburským. Tvoří ji komplex několika domů přiléhajících ke Staroměstskému náměstí postupně připojovaných do jednoho celku pro potřeby správy Starého Města pražského.
Rozměry včetně rámu cca 64 cm x 49 cm, rám je zdobený, místy má otluky. Pastózní olej na kartonu. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován v roce 1997.
Pokud chcete kvalitu, budete spokojeni. Výborná investice do umění, dílo takto kvalitního malíře bude zřejmě časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
Bude šperkem ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Jaroslav Rubeš
se narodil 5.5.1937
Od mládí tvořil a maloval a měl mimořádné nadání ke kresbě a malbě. Toto nadání doplnil studiem u předních českých malířů jakými byli Cyril Chramosta a Jan Bohdan Melichar.
Převažující techniku, kterou bravurně užíval při svém uměleckém projevu je barevně kultivovaný akvarel. Neobyčejnou jistotu volného malířského přednesu předváděl i v olejomalbě. Jeho staropražské, krajinářské motivy a květinová zátiší prováděná reliéfně nanášenými pastózními barvami působí na pozorovatele svou naléhavostí, jasným kompozičním rozvrhem i srozumitelnou výtvarnou myšlenkou. Všechna díla jsou tvořena v jednotném stylu a přímo odpovídají naturelu autora. Díla jsou silně emocionální, ale užíváním převážně komplementárních barev při vyvážené kombinaci barevných vztahů jsou i harmonická.