Obraz - Staroměstská radnice a náměstí (Pragensia). Signován vlevo dole - viz foto. Autorem je malíř Jaroslav Rubeš.
Staroměstská radnice
Staroměstská radnice byla založena roku 1338. Základem pro stavbu radnice se stal gotický nárožní dům, který do té doby patřil kupci Wolfinovi z Kamene. Dům byl vystaven ve třináctém století, proto je považován za jednu z nejcennějších částí stavby. K domu přiléhala veliká hranolovitá věž, která však nebyla původně tak vysoká, jak by si měšťané představovali.
Roku 1364 byly zahájeny stavební práce, které vedly k jejímu navýšení. O dvacet let později byla ve věži zřízena gotická radniční kaple. O její výstavbu se zasloužil významný německý architekt, stavitel, kameník a sochař Petr Parléř.
Druhý radniční dům byl k dosavadní stavbě připojen v roce 1360. Jednalo se o budovu na západní straně prvního domu. Zde byla později vybudována radní síň. Síň patří v současnosti mezi nejvyhledávanější místa u uzavírání manželství, neboť dodnes slouží svému účelu. Radní síň je unikátní především díky svému překrásnému dřevěnému stropu. Roku 1410 byl na Staroměstské radnici poprvé spuštěn Staroměstský orloj, díky kterému se radnice stala nejvyhledávanější památkou Staroměstského náměstí. V roce 1458 následovala další rozšíření jižního křídla radnice, tentokrát o takzvaný Mikšův dům.
Celkové rozměry cca 43 cm x 33 cm. Zřejmě kvaš/tempera na papíře. Obraz je nově zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován odhadem v letech 1920-44.
Bude šperkem ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Jaroslav Rubeš
narodil se 5.5.1937
Od mládí tvořil a maloval a měl mimořádné nadání ke kresbě a malbě. Toto nadání doplnil studiem u předních českých malířů jakými byli Cyril Chramosta a Jan Bohdan Melichar.
Převažující techniku, kterou bravurně užíval při svém uměleckém projevu je barevně kultivovaný akvarel. Neobyčejnou jistotu volného malířského přednesu předváděl i v olejomalbě. Jeho staropražské, krajinářské motivy a květinová zátiší prováděná reliéfně nanášenými pastózními barvami působí na pozorovatele svou naléhavostí, jasným kompozičním rozvrhem i srozumitelnou výtvarnou myšlenkou. Všechna díla jsou tvořena v jednotném stylu a přímo odpovídají naturelu autora. Díla jsou silně emocionální, ale užíváním převážně komplementárních barev při vyvážené kombinaci barevných vztahů jsou i harmonická.