Obraz - Baráky v Hlinsku. Signován vpravo dole - viz foto. Autorem je vyhledávaný malíř Antonín Šustr. Osobitý, impresionistický styl malby. Zezadu obrazu je autorský štítek, kde je uveden autor, název díla, technika, rok a tehdejší cena - viz foto.
Rozměry včetně rámu úctyhodných cca 98 cm x 77 cm, rám je zdobený, místy má otluky. Olej na kartonu. Obraz je zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován v roce 1982.
Bude perlou ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Výborná investice do umění. Dílo takto kvalitního malíře bude časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
V poslední době je Antonín Šustr velmi ceněný na aukcích.
Šustr Antonín
* 12.6.1923 Hlinsko
+ 10.6.1993 Hlinsko
malíř, ilustrátor, písmomalíř, iluminátor, autodidakt
- malbě se učil u malířů - František Emler, Jaroslav Sodomka, Jüngling Břetislav, Hruška J.
- členem Českého fondu výtvarných umění (ČFVÚ)
- ilustroval stolní týdenní kalendáře v roce 1975, 1984, 1988, 1990
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1983, Výtvarní umělci jihovýchodních Čech (Stručný přehled životopisných dat malířů, sochařů a grafiků Jihovýchodních Čech. Rodáků i těch, kteří zde kratší či delší dobu žili nebo zde hledali náměty a inspiraci pro svojí tvorbu.), Východočeská galerie v Pardubicích, Pardubice
1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění,
1993, Malíři Vysočiny (Malý lexikon),
2006, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2006 (XVII. Šte - Tich).
Antonín Šustr
Přátelil se s akademickým malířem Jaroslavem Sodomkou a hlavně Františkem Emlerem. Emler v létě pobýval a maloval v Kuklíku u Sněžného. Šustra považoval za rovnocenného kolegu z branže. Oba malíři se dobře znali, měli podobné tvůrčí zájmy. Bylo zřejmé, že Emler měl velký vliv na Šustrovu tvorbu, na expresivní pojetí jeho malby a výraznou barevnost.
Antonín Šustr byl tichý, skromný, pracovitý a bohem nadaný člověk. Vyrůstal v kraji malířů a záhy se začal o malířství zajímat. Od mládí maloval rozhodnými tahy štětcem a výraznými barvami drobné obrázky krajin a květin. Postupem let pilně tvořil, navštěvoval ateliery známých malířů a přátelil se s malíři podobnými zájmů – Vojtou Kynclem, Janem Odvárkou, Jiřím Vaňkem, Rudolfem Korberem, Václavem Zemanem a dalšími. Výsledky jeho snah a výtvarná kvalita prací vedla ke společenskému uznání a v roce 1980 byl zaregistrován Svazem českých výtvarných umělců. To mu otevřelo bohatou výstavní a publikační činnost. Vystavoval například v Chrudimi, Pardubicích, Holicích, Liberci, Českých Budějovicích, Olomouci atd. Výstavní síň Art Centrum vystavovala jeho obrazy v zahraničí, v Německu, Polsku a Švýcarsku. Jeho malby byly opakovaně vydávány ve stolních kalendářích.
První výstavu v Hlinsku měl v roce 1990 společně s Janem Odvárkou, Jiřím Vaňkem a Václavem Zemanem. Velice zdařilou výstavu v hlineckém Komorním divadle uspořádali pracovníci tehdejšího Sdruženého klubu v nádherném prostředí divadelního sálu. V katalogu k výstavě uvedli tehdejší pořadatelé mimo jiné: „Cele malířské dílo Antonína Šustra je poznamenáno expresivním rozmachem, barevností i odvážnou kompozicí. Ve své tvorbě se převážně zabývá krajinou, v technice olejomalbou, mnohdy i temperou. Jeho zákoutí a zátiší vysočinských chalup i otevřených krajin prozrazují intenzivní citovost a bytostný temperament. Ke svému charakteristickému expresivnímu nepodbízivému výrazu a rukopisu došel díky svému nadání, dlouholeté práci a píli."
ZDROJ: Ing. Ladislav Vašek (fotograf, kamarád malíře), zaslal syn malíře Michal Šustr