Obraz - Na lodi. Autorem je malíř, grafik a ilustrátor Milan Zezula. Obraz není signovaný, byl však vykoupen ještě s jedním obrazem, který je signovaný a datovaný - viz zde... I prodávající, který autora znal, potvrdil autorství.
Celkové rozměry úctyhodných cca 90 cm x 70 cm. Olej na kartonu. Celkový stav - viz foto.
Obraz je z 80tých - 90tých let 20. století.
Pokud chcete kvalitu, budete spokojeni. Výborná investice do umění, dílo takto kvalitního malíře bude zřejmě časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
Bude šperkem ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Zezula Milan
* 26.7.1921 Brno (Brno-město)
+ 22.7.1992 Brno (Brno-město)
scénograf, pedagog, ilustrátor, grafik, malíř
Členem skupiny - Český fond výtvarných umění (ČFVU)
Mezi léty 1932-1940 studoval gymnázium a od roku 1940-1942 Školu uměleckých řemesel v Brně u profesora Karla Langra a Františka Süssera. Jeho mládí poznamenal nelehký osud ročníku 1921, v letech 1943-1944 byl totálně nasazen ve Špandavě u Berlína. Právě z této doby také pochází jeho celoživotní přátelství se spisovatelem Ludvíkem Kunderou, kterému byl právě Milan Zezula předobrazem postavy malíře Zdeňka v dramatu Totální kuropění, jehož premiéra se uskutečnila roku 1961 v režii Evžena Sokolovského v Mahenově divadle.
K jeho dílům patří např. sgrafito pro nádraží v Třinci nebo malířská výzdoba divadla v Krnově. V jeho tvorbě dominovala kresba uvolněné linie a tvarové nadsázky a inspirace pracovním prostředím (Vítkovické železárny, hornické Ostravsko).Výstavy: 2006 - Galerie Chagall, Librex Dům knihy, Ostrava ; 2012 – Brno, Městské divadlo Brno.
Autorova kreslířská tvorba byla ve velké míře poznamenána náměty z války. Koloběh groteskně ztvárněných politiků, umělců a velikánů historie se v jeho kresbách mísí s fantaskním světem a okolní realitou. Často se uchyloval k přírodě. Zabýval se realizacemi pro architekturu.
Těsně po válce pokračoval Milan Zezula ve studiu na Filozofické fakultě brněnské univerzity, kde absolvoval osm semestrů na oborech dějiny umění a estetika. Kromě teorie se ale věnoval především divadelní praxi, již v roce 1945 se stal výtvarníkem nově vzniklého Svobodného divadla (dnešního Městského divadla Brno), s nímž také spojil celou svou profesionální kariéru v letech 1945 až 1980, ale ještě v průběhu osmdesátých let s divadlem příležitostně spolupracoval. Milan Zezula se v tomto divadle podílel na neuvěřitelných 270 inscenacích, z nichž byl většinou tvůrcem výpravy, tedy scény i kostýmů. Celkově vytvořil přes 600 scénických a kostýmních výprav.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1982, Ptáčková Věra , Česká scénografie XX. století, Odeon, nakladatelství krásné literatury a umění, n.p., Praha,
1983, Jevištní a kostýmní výtvarníci českých divadel 83, Divadelní ústav, Praha,
1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění,
2000, Vencl Slavomil , 5/ Tvůrci českého exlibris, České exlibris. Historie a současnost, ?, ?, 2000,32-130,
2007, Duše Brna, Nakladatelství VUTIUM, Brno (Brno-město),
2010, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců (XXI. W - Ž),
2014, Kořínková Jana , Mezi architektonickým dekorem a autonomním dílem (Výtvarné umění jako součást bytové výstavby z období socialistického realismu v Brně), Na prahu zítřka: Brněnská architektura a vizuální kultura odbobí socialismu / On the threshold of tomorrow: Architecture and visual culture in Brno during the communist era, ?, ?, 2014,134-172.