Obraz - Veduta. Autorkou je ceněná a vyhledávaná malířka Danuše Nožičková Stehlíková. Signován vpravo dole - viz foto. Zezadu obrazu je autorské razítko a zřejmě datace. Pravděpodobně motiv z jižních čech.
Rozměry včetně rámu cca 40 cm x 30 cm. Rám je úzký, místy má otluky - viz foto. Zřejmě kvaš na papíře. Obraz je zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz je z roku 1969.
Bude perfektní dekorací každého prostoru.
Nožičková Stehlíková Danuše
* 1.1.1949 Písek (Písek)
+ 17.11.2007 Karlovy Vary
textilní výtvarnice, malířka, redaktorka
Studium: 1968 - 1974 Vysoká škola uměleckoprůmyslová (od 1945), Praha ( oděvní výtvarnictví) Bauerová Zdeňka, ( dekorativní malířství) Novák Josef, ( oděvní výtvarnictví) Vlková Hedvika. Studium zakončila diplomovou prací na téma těhotenské módy. Převážná část její tvorby v letech 1975 – 1990 byla spojena právě s módou, módními kreacemi a návrhy, které uplatňovala zprvu jako návrhářka podniku Pragomóda. Její doménou se staly kresby pro časopis Žena a móda, který jako jediný v tehdejším Československu, poskytoval informace o dění ve centrech módní tvorby v Evropě a propagoval estetický oděvní vkus. Danuše Nožičkova vytvořila bezpočet kresebných návrhů, jimiž inspirovala a podněcovala zájem o módu především u ženského publika.
Členkou skupiny - Český fond výtvarných umění (ČFVU).
Absolvovala řadu výstav - například Praha 1976 - Žena v současné tvorbě, Výsledky výtvarné soutěže k Mezinárodnímu roku ženy, 1979 Užité umění mladých '79 Mánes, 1990 Dana Nožičková - Stehlíková: Obrazy, Ústřední kulturní dům železničářů, ale i jinde například 2010 Vary(i)ace: Kresba 1, Letohrádek Ostrov, Ostrov (Karlovy Vary).
Její otec Karel Stehlík ( 1912 - 1985 ) byl věhlasný malíř jihočeské krajiny; malířem byl i její strýc, grafikem a malířem bratr Ctirad Stehlík ( 1938 - 2004 ). Také obě sestry se zabývají výtvarnou činností. Jakkoliv si Danuše Nožičková vytvořila v kresbách svůj moderní, lehký a elegantní styl, v malbách zůstávala věrná tradičnímu realistickému zpodobnění krajiny a přírody. Nicméně i v práci se štětcem dominovalo sugestivní podání z "první ruky", bez přípravných studií, vervní a energické. Nejraději malovala přímo v krajině, na břehu řek, před panoramatem hor či venkovských stavení. Obdobně vznikaly také její záznamy z cest po exotických krajinách. V ateliéru malovala také květinová zátiší.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění,
1990, Malá encyklopedie výtvarných umělců a architektů západních Čech (1945-1990),
2002, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2002 (X. Nov - Pat).