Obraz - Pohled na Londýn. Reprodukce obrazu od italského malíře a grafika Antonia Canalleta. Zezadu obrazu je štítek, kde je uveden název díla, jméno a příjmení autora.
Londýn
Hlavní a největší město Anglie a Spojeného království s 8,8 miliony obyvatel. Leží na řece Temži v jihovýchodní Anglii, 80 km od ústí řeky Temže do Severního moře a je významným osídlením již téměř dvě tisíciletí. City, starověké jádro a finanční centrum města, bylo založeno Římany jako Londinium.
Rozměry včetně rámu cca 77 cm x 45 cm. Rám má místy otluky. Reprodukce na karonu. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl vytvořen přibližně v letech 1990-2010.
Bude perfektní dekorací Vašich prostor.
Giovanni Antonio Canaletto
* 7. 10. 1697, Benátky
† 19. 4. 1768, Benátky
malíř, grafik
Giovanni Antonio Canal (Canaletto)se narodil 7. října 1696 v Benátkách. Své první umělecké kroky získal od svého otce Benedetto Canal, divadelního malíře. Canaletto se stal dokonalým vedutským malířem (ital. "Veduta" - "výhled".) Je to druh krajinomalby, který zobrazuje realistické pohledy na město.
Přesnost ve svých malbách vytvořil pomocí Camera Obscura. Tato kamera obscura je hra lidského vnímání a byla používána k vytváření obrazů rozostřením vzdálených objektů a malováním je jako postříkání barvy. Zvláštností Canaletta bylo to, že doslova maloval přírodu v přírodě, zatímco jiní mistři svého času strávili hlavně ve studiu.
Po svém návratu z Říma v roce 1719 začal Canaletto rozvíjet svůj slavný, pečlivý topografický styl. Výsledkem byla působivá přesnost. Světlo na obraze bylo úžasně realistické, takže atmosféra byla obzvlášť jasná. Benátské kanály a Dogeův palác byly hlavními předměty jeho díle (např. "Série dvanácti pohledů na velký kanálek").Individuální pohled umělce na městské festivaly každodenního života byl velmi zvláštní. Prostřednictvím dokonalé hry s barevným světlem se divák do určité míry ponoří do obrazu a tím získá pocit spojení s objektem. Použití místních barev a teplého středomořského světla vytváří atmosférický efekt, který ve svých dílech odebírá impresionismus.
V roce 1820 bylo Canalettovi umožněno prezentovat své malby na veřejné výstavě v Benátkách. Pro ctižádostivé umělce to byla obrovskí výzva. Giovanni Antonio využil této příležitosti a získal jak úspěch, tak i mnoýství zákazek.
Angličan Joseph Smith hrál nejdůležitější roli v Canalettove kariéře. Poté, co se obrazy benátského malíře obohatily slavnou sbírku Josepha Smitha, získal Canaletto díky podpoře Smithse množství zákazníků a objednávek. Hlavním bodem jeho kariéry byl "Chiesa della Carità" nebo "Workshop kameníků" (1725/26). Pak namaloval obrazy jako "Bacino di S. Marco stup do nebe" (1733/34), "Regatta na kanálu Grand" (kolem 1733/34).
Ale válka rakouského nástupnictví (1740-1748) k poklesu tržeb.Nicméně rakouská válka (1740-1748) vedla k propadu tržeb. Počet britských návštěvníků klesl a v roce 1746 odešel Canaletto po dobu 9 let do Anglie, aby byl blíž k svému trhu. Tam se mu zalíbil pohled na Temži a Westminsterský most. Hodně maloval pro nejvýznamnější Londýnske hosty, maloval pro vévody z Richmondu a další vévody. V roce 1755 se umělec konečně vrátil do Benátek a v roce 1763 byl pozván na Benátskou akademii. Jeho pozdější díla se zdají být mnohem temnější a více nápaditá, zalíbené do detailů a idealistická, nazývají se "Capricci" - imaginární pohledy.
Zůstal a pracoval v Benátkách až do své smrti v 1768.
K jaho studentům patří taky jeho synovec Bernardo Bellotto, Francesco Guardi, Michele Marieschi, Gabriele Bella, Giuseppe Moretti a Giuseppe Bernardino Bison.