Obraz - Krajina se Seinou. Jedná se o reprodukci známého obrazu od malíře Antonína Chittussiho. Signován vlevo dole - viz foto. Zezadu obrazu se nachází štítek, kde je uveden název díla, jméno autora, rozměr a technika originálu.
Rozměry včetně rámu cca 68 cm x 45 cm, rám je mohutný, místy má otluky - viz foto. Reprodukce na kartonu. Na obrazu jsou vlevo nahoře menší skvrny. Celkový stav - viz foto.
Bude perfektní dekorací každého prostoru.
Antonín Chittussi
* 1. 12. 1847, Ronov nad Doubravou (Chrudim)
† 1. 5. 1891, Praha, Česká republika (Czech Republic)
malíř, krajinář
Jeho matka byla Češka, rodina jeho otce pocházela z Itálie. Malovat se naučil nejdříve na Akademii výtvarných umělců v Praze, poté ve Vídni a Mnichově. Školil se jako figuralista, ale přitom se na svých cestách po střední Evropě zabýval krajinomalbou. Podporovaly ho vlastenecké kruhy, které mu rovněž umožnily odejít do Francie, kde se připojil k následníkům barbizonské školy, zejména malířů Théodora Rousseaua, Charlese Daubignyho a Camilla Corota.
Jako krajinář Chittussi rychle vyzrál. Byl ceněn jako nejmodernější český krajinář, ale jeho plenérový realismus nenacházel při tehdejším zájmu o monumentální a okázalé figurální umění pochopení. V roce 1878 sloužil v armádě v Bosně a Hercegovině, což se v jeho plátnech projevilo melancholií a depresivními náměty. V letech 1879 až 1884 působil převážně ve Francii, pak hlavně v Čechách. Ve Francii zpodoboval též současnou krajinu s vlaky nebo průplavy, město i periférii. S úspěchem se zúčastnil Salonu a zapojil se do pařížského uměleckého života. Zařídil si zde vlastní ateliér a s nadšením navštěvoval různá musea a výstavy, které také obesílal svými obrazy. Maloval pařížská zákoutí, ale navštívil také Barbizon, Fontainebleau, Normandii a Bretaň.
Po návratu z Francie se usadil ve vesničce Člunku u Jindřichova Hradce, později žil v Třeboni. Pracoval ve středních Čechách, u Labe v Pardubicích, v údolí Chrudimky nebo u jihočeských rybníků na Jindřichohradecku. Jeho obrazy polí, luk a pastvin byly plné světla a jasných barev a vyjadřovaly nálady v krajině. Chittussi tak vlastně do českého krajinářství přinesl počátky nového náhledu na krajinářství a impresionismus vůbec. Později vyhledával chudé a melancholické kraje, rodnou Českomoravskou vysočinu, rybníky východních a jižních Čech. Ačkoli Chittussi nezastával učitelské místo na pražské Akademii výtvarných umění, ovlivnila jeho tvorba četné české krajináře koncem 19. století.
Zastoupení ve sbírkách: Kancelář prezidenta České republiky Praha, Moravská galerie v Brně, Národní galerie v Praze, Západočeská galerie v Plzni atd.