Obraz - Březový háj za vsí. Autorem je vyhledávaný malíř Leonard Rotter. Signován vpravo dole - viz foto.
Rozměry včetně rámu cca 74 cm x 62 cm, rám je zdobený, místy má otluky, zejména na levé straně - viz foto. Olej na plátně. V plátně malá trhlina - není téměř vidět - z toho důvodu nižší cena. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován odhadem v letech 1930-50.
Bude perlou ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Výborná investice do umění. Dílo takto kvalitního malíře bude časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
Rotter Leonard
* 14.9.1895 Vídeň (Wien)
+ 14.7.1963 Praha
sochař, malíř
Po přestěhování do Prahy v roce 1900 se Leonard Rotter nejprve vyučil řezbářem a později vystudoval sochařství na Státní uměleckoprůmyslové škole u profesorů Wurzela, Drahoňovského a Zálešáka. Během I. světové války mu výbuch tříštivého granátu způsobil zranění s trvalými následky.
Otec grafičky Romany Rotterové (1931).
Po návratu do Prahy měl sochařský ateliér postupně na Hradčanech, v Dlouhé ulici a v paláci Kinských (do okupace 1939), nakonec v Tyršově domě na Malé Straně. V roce 1945 byl jeho ateliér zasažen při bombardování Prahy a prakticky celé jeho dílo bylo zničeno.
Od počátku války bydlel s rodinou v blízkosti Sovových mlýnů na Malé Straně, kde vytvořil většinu svého malířského díla.
Leonard Rotter zemřel náhle na srdeční infarkt 14. července 1963 v Praze.
První malířské portréty a krajiny vytvořil Leonard Rotter ve 30. letech, ale soustavně se začal věnovat malbě až během války a zejména po ní. Tvořil nejprve kresby kombinované s pastelem a barevnými tušemi, později zejména barevné akvarely s náměty starých zákoutí Kampy a Anežského kláštera.
Jeho nejlepší akvarely s uvolněným malířským rukopisem, ojedinělou barevností a plným využitím možností této výtvarné techniky pocházejí z počátku 60. let (Pražské mosty, 1962, Čertovka v zimě, 1963).
Ve 20. letech vznikla řada sochařských portrétů (Prof. V. Klička, malíř L. Novák, Prof. F. Lexa, J. Kozina) ale po celou dobu jeho umělecké dráhy byla těžištěm práce volná tvorba, často s filosofickými náměty. Většinou se jednalo o komorní kamenné plastiky s motivem ženského těla (Věčná otázka, Touha, Torzo). Souběžně s nimi realizoval některé návrhy pražských fontán, zabýval se restaurováním a zhotovil několik děl se symbolikou zednářství.
V roce 1936 vytvořil mramorový pomník Karla Hynka Máchy, který byl původně instalován na Jarmilině skále ve Starých Splavech nad Máchovým jezerem, v roce 1939 však byl svržen Henleinovci a dnes stojí v Hůrce blízko Bělé pod Bezdězem.
Socha Kováře (1937) pro dům ředitele ČKD Na Vypichu byla zničena při opravě domu r. 1979. Řada komorních sousoší a studií dětských hlav ze 40. let se po zásahu ateliéru r. 1945 zachovala pouze na fotografiích.
Po válce sochař vytvořil několik návrhů pro pomníky (J. E. Purkyně, J. Neruda) a zúčastnil se soutěže pro Expo 1958 v Bruselu.
Sochy umístěné na veřejných prostorech:
Pomník K. H. Máchy, původně Jarmilina skála ve Starých Splavech, nyní Hůrka v Bělé pod Bezdězem, Václav Klička, Muzeum hudby, Praha, František Lexa, Náprstkovo muzeum, Praha, kopie Orientální ústav AVČR, Praha, Jan Kozina, Muzeum Chodska, Domažlice, Emil Zátopek, Národní muzeum, Sbírka tělesné výchovy a sportu, Praha.
Absolvoval řadu výstav například:
1936 Clam-Gallasův palác (společně s Oskarem Rexem), 1957 Malá Strana a Hradčany v díle Leonarda Rottera — Malostranská beseda, 1963 Souborná výstava (posmrtně) — Mikrobiologický ústav ČSAV, František Dvořák, 2005 Akvarely (1939—1963) — Kulturní dům, Dobříš, 2011 Obrázky ze staré Kampy.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (II. díl; L - Ž),
2004, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2005 (XIII. Ro - Se).