Obraz - Praha Pražský hrad od Valdštejnského paláce (Pragensia). Signován vlevo dole - viz foto. Autorem je vyhledávaný malíř Ivan Sýkora.
Valdštejnský palác
Valdštejnský palác je plný mnoha překrásných architektonických prvků, a to jak v interiéru, tak i venkovní části. Jedná se o jednu z nejvýraznějších staveb českého raného baroka.
Nádherný palácový komplex postupně vyrůstal v letech 1623–1630. O výstavbu tohoto překrásného pražského klenotu se zasloužil jeden z tehdejších nejmocnějších a nejbohatších šlechticů Albrecht Václav Eusebius z Valdštejna. Původně na tomto místě stával Trčkovský paláce, dále také třiadvacet domů, tři rozsáhlé zahrady a také stará cihelna. Na stavbě tohoto honosného sídla se podíleli významní architekti, malíři, sochaři a řemeslníci. Andrea Spezza z Aronga, Giovanni Battista Pieroni, či Niccolo Sebregondi O uměleckou výzdobu zahrad se postaral sochař Rudolf II. Adrian de Vriesa. Z jeho děl si tak máte možnost při procházce zahradami prohlédnout již pouze věrné kopie sousoší či kašen, neboť originály byly uloupeny v roce 1648 Švédskými vojsky.
Rozměry včetně rámu cca 53 cm x 41 cm, rám je zdobený, místy má otluky. Akvarel na papíře. Obraz je zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz je odhadem z 90tých let 20. století.
Pokud chcete kvalitu, budete spokojeni. Výborná investice do umění, dílo takto kvalitního malíře bude zřejmě časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
Bude šperkem ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Ivan Sýkora
* 28.5.1948 Třebíč
Narozen 28. května 1948 v Třebíči. Již od dětství ho vedl k malování jeho kmotr, třebíčský akademik Josef Bahner. Chodívali do terénu, hodně malovali bludné kameny, začínající Vysočinu a třebíčské motivy - věž, Baziliku i celkové pohledy. V roce 1956 se rodina přestěhovala do Žďáru nad Sázavou. Jeho otec ho seznámil s akademickým malířem Hanychem, se kterým opět chodil do přírody a maloval. Na vojně zdobil důstojnický klub velikými triptychy 2x4,5m s vojenskou tématikou a maloval Kutnou Horu a okolí celé dva roky. Po vojně v letech 1970-74 opět zajížděl za Hanychem, potom poznal v terénu u Peršíkova malíře Klementa Olšanského, Čechoameričana, který ho zdokonaloval ve figurální malbě; to byl rok 1975-1978. Potom se vydal vlastní cestou.
Dnes v tomto všestranně nadaném malíři cítíme sounáležitost s krajem a citové sblížení s rodnou Vysočinou. Jeho akvarely, tuže i oleje podávají osobní svědectví o kráse a proměnách přírody Žďárských vrchů ve všech ročních obdobích. V mnohých dílech poodkrývá zasuté lidské příběhy (bezdomovci, Cikáni, hospodské motivy), jemně nás upozorňuje na skrytou něhu nejprostších věcí svými zátišími a kyticemi. Nechává se inspirovat i lidmi (rybáři, práce na poli, zabíjačka, lom). Lze proto snadno poznat, že jeho díla jsou nejen výsledkem důvěrné znalosti samotné krajiny, ale i osudů lidí, kteří v ní žijí. Malíř je nadán výtvarnými schopnostmi, fantazií a poetickým pohledem, s nímž zachycuje rodný kraj charakteristickým rukopisem. Individuálním uměleckým založením a citem sálajícím z jeho obrazů je tolik blízký nám všem, inspirující i provokující.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
2000, Malíři Vysočiny II (Dodatek k malému lexikonu z roku 1993),
2005, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2005 (XV. St - Šam),
ZDROJ: stránky malíře: ivan-sykora.webnode.cz