Obraz - V Holešovicích. Autorem je akademický malíř Leopold Musil. Signován vpravo dole - viz foto. Jedná se o velmi kvalitní dílo. Zezadu obrazu je autorský štítek, kde je uveden autor, adresa, rozměr, název díla, technika, atd. - vše viz foto.
Rozměry včetně rámu úctyhodných cca 85 cm x 65 cm. Rám je zdobený, místy má otluky. Olej na kartonu. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován přibližně v letech 1950-70.
Pokud chcete kvalitu, budete spokojeni. Výborná investice do umění, dílo takto kvalitního malíře bude zřejmě časem stále stoupat na ceně. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz.
Bude šperkem ve Vaší sbírce a úžasnou dekorací každého prostoru.
Leopold Musil
* 2. 12. 1920 v Lukách nad Jihlavou
+ 1997
akademický malíř
Studoval reálné gymnázium v Moravských Budějovicích. Po válce studoval na pražské Akademii výtvarných umění. Nadaný žák nejprve slovenského profesora Jána Želibského (1907 – 1997), studoval zde později také u Jakuba Obrovského (1882 – 1949), Josefa Loukoty (1879 – 1967), Vratislava Nechleby (1885 – 1965) a Karla Krattnera (1862 – 1926). Již během svých studií obdržel dvakrát (1947 a 1949) II. cenu Akademie. Byl členem Svazu československých výtvarných umělců. Během svého života se účastnil četných zahraničních výstav (Oslo, Vídeň, Tokio, Toronto, Buenos Aires atd.). V domácím prostředí pravidelně vystavoval v Praze v letech 1951-1969 na výstavách Jednoty umělců výtvarných a v předních pražských salónech. Roku 1954 se účastnil výstavy „Mladá generace v ČSR" v Brně. Kromě toho měl řadu samostatných výstav (Praha, Jihlava, Moravské Budějovice, České Budějovice, Kralupy, Plzeň, Rakovník). Zemřel v důsledku náhlého srdečního selhání 21. května 1997 v Kutnohorské oblastní nemocnici.
„Leopold Musil byl především krajinář; malíř okouzlený proměnlivým koloritem nejrůznějších venkovských i městských scenérií, jejichž jedinečnost dokázal zachytit v „okamžiku nejpříhodnějším", tak jako nemnohý z jeho vrstevníků. Teplo slunečního světla, akcentující stín, působivá konsonance barev, přesně volené odstíny vysokých past, někdy téměř jakoby ve van Goghovsky „žhoucí" skladebnosti, tvarová redukce vystihující podstatné – to vše na jeho obrazech dotvářelo dokonalou symbiózu a harmonii, kterých divák ani po letech nezapomíná a na které je ochoten vždy znovu a rád se těšit," uvedl výtvarný kritik a historik umění Gustav Erhart.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1984, Seznam výtvarných umělců evidovaných při Českém fondu výtvarných umění,
2002, Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950 - 2002 (IX. Ml - Nou).