OHROMNÝ OBRAZ - VLČÍ MÁKY. AUTOREM JE MALÍŘ MICHALÍK. SIGNOVÁN VPRAVO DOLE - VIZ. FOTO. OBRAZ MÁ ÚŽASNÉ ZPRACOVÁNÍ, VELMI POHODOVOU ATMOSFÉRU, CELKOVÝ DOJEM Z OBRAZU JE VELMI UKLIDŇUJÍCÍ. ZŘEJMĚ BYL MALOVÁN S RADOSTÍ POD VLIVEM OSVOBOZENÍ, JE MALOVÁN ZHRUBA MĚSÍC PO UKONČENÍ II. SVĚTOVÉ VÁLKY.
S VELKOU PRAVDĚPODOBNOSTÍ SE JEDNÁ O MALÍŘE RUDOLFA MICHALÍKA - UVEDEN V TOMANOVĚ SLOVNÍKU. SIGNATURA JE MICHALÍK A R. JE ČÁSTEČNĚ UKRYTO POD MALBOU - VIZ. FOTO. NETVRDÍM TO VŠAK NA 100%, POSUĎTE SAMI DLE STYLU MALBY, SIGNATURY APOD.
Rudolf Michalík (1901 – 1993)
Rudolf Michalik se narodil roku 1901 v Olomouci. Po absolvování zdejší německé reálky odešel studovat malířství na vratislavskou akademii, po třetím semestru přestoupil na pražskou Akademii výtvarných umění do ateliéru prof. Franze Thieleho a navštěvoval zřejmě i grafickou speciálku prof. Augusta Brömseho. Michalikova tvorba se od raných let formovala i pod vlivem filozofa Rudolfa Steinera a jeho antropozofie. Ilustracemi Goethovy básně Paria roku 1927 autor zahájil dlouholetou spolupráci s přítelem a interpretem jeho díla O. F. Bablerem, jemuž ve třicátých letech ilustroval řadu bibliofilských překladů. Záhy se Michalik zapojil do práce místní odnože německého výtvarného sdružení Metznerbund, se kterým často vystavoval a jehož aktivity také často recenzoval v místních novinách. Za vrchol Michalikova předválečného díla lze označit dnes již jen útržkovitě dochované kresby z období let 1935 – 1937, kterými dospěl ke spirituálnímu abstraktnímu projevu. Svým malířským i teoretickým snažením stál Rudolf Michalik na pomezí českého a německého výtvarného živlu a snažil se propojovat jej v "harmonický osudový celek". V období předválečných krizí a válečného běsnění tvořil Michalik jen sporadicky a spíše konvečně. Svůj protitotalitní humanistický postoj však odvážně uhájil. Nakonec se však ani on nevyhnul odchodu na frontu. Bojoval v Řecku, kde se později dostal do anglického zajetí. Po propuštění se pod tlakem poválečných poměrů usadil v bavorském Řezně. Z těžké tvůrčí (i hmotné) krize se dokázal vymanit až počátkem 60. let, kdy vytvořil několik abstraktních cyklů kreseb – snad i pod vlivem gestické tvorby Hanse Hartunga. Tyto práce byly na přelomu let 1966 – 67 představeny v olomouckém Kabinetu grafiky. Výstavu připravil a uvedl věrný O. F. Babler.
ROZMĚRY RÁMU ÚCTYHODNÝCH CCA 86 X 68 CM, RÁM JE PŮVODNÍ, ZDOBENÝ, VELMI HLUBOKÝ, MÁ HODNĚ OTLUKŮ. OLEJ NA PLÁTNĚ ! CELKOVÝ STAV VIZ. FOTO.
OBRAZ BYL NAMALOVÁN 19.6.1945.