Originální barevný signovaný lept - Horský potok. Signován vpravo dole - viz foto. Technika vlevo dole - viz foto. Autorem je malíř a grafik Josef Majer (Mayer) (26.2.1895 - 1952 ). Často spolupracoval s Václavem Součkem - převáděl mu malby na grafiky. Tvořili spolu různé cykly například "Praha" či "Praha matka měst" apod., proto je naprosto běžné, že je pod stejným dílem signován jednou Souček a podruhé Majer.
Rozměry včetně rámu cca 46 cm x 33 cm. Rám je krásně zdobený, místy má otluky. Originální signovaný barevný lept na papíře. Obraz je zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz je přibližně z roku 1930.
Bude úžasnou dekorací Vašich prostor.
MAJER, MAYER (MEYER) JOSEF
narozen 26.2.1895 Mladá Boleslav
zemřel v roce 1952
malířství, grafika
Malíř a grafik v Praze. Vystudoval uměleckoprůmyslovou školu v Praze - profesor Jakesch, Dítě. Pracoval jako měditiskař, vytvořil řadu litografických podobizen. Je znám svými grafickými listy, které zachycují starou Prahu.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (II. díl; L - Ž),
1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců.
VÁCLAV SOUČEK (1887 narozen ve Střebši – zemřel 19. 10. 1941 v Praze)
JE UVEDEN V TOMANOVĚ SLOVNÍKU NA STRANĚ 630 CITUJI: SOUDOBÝ MALÍŘ V PRAZE. V DUBNU 1929 VYSTAVUJE V RUBEŠOVĚ SALONU V PRAZE SPOLEČNĚ S JAROMÍREM KUNCEM SOUBOR 18 OBRAZŮ ATD.
Václav Souček patřil k nejlepším našim malířům-akvarelistům. Co dovedl i v malém formátu vykouzlit vodovou barvou na bílé bláně papíru, to bylo již dávno obdivováno – je to půvabná lehkost jeho přednesu, průzračnost barvy a její bohatství tónů, jimiž je nejen znalec ale i laik zaujat. Aristokratická technika akvarelu má v něm skvělého reprezentanta. I když volil větší rozměry, když zachycoval architektonické náměty ze Staré Prahy, když sledoval hru slunce a stínů v alejích, zrcadlení stromů a břehů na vodní hladině, ovládal štětec, který vždy také kreslil s úplnou a jaksi samozřejmou jistotou. Již po této stránce jsou akvarely Součkovy často kabinetní díla, tak poutavá, tak výmluvně zajímavá, že nelze odolat. Souček nelpěl přitom na detailu, ale uměl i podrobnosti v zkratce zachytit a umístit, aniž celkový dojem roztříštil. Byla to v základě jemná ruka, a pře ne přeexponovaný snímek ze skutečnosti, ale vždy obraz ucelený a výrazný.
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1993, Nový slovník československých výtvarných umělců (II. díl; L - Ž),
1995, Signatury českých a slovenských výtvarných umělců.