Obraz - Praha - Belveder II (Pragensia). Signován tužkou uprostřed dole a dále v pravo dole - viz foto. Autorem je grafik a malíř Josef Herčík.
Letohrádek královny Anny - Belveder
Letohrádek královny Anny - nazývaný též Belvedere, Belvedér, Belveder či Královský letohrádek, dříve též Matematický dům, je renesanční stavba na Pražském hradě v Královské zahradě.
Letohrádek v renesančním stylu dal vystavět v letech 1538–1565 Ferdinand I. jako součást v předchozích letech založené královské zahrady.
Letohrádek měl jednak „rekreační" funkci, neboť mohl být jakožto integrální součást královské zahrady panovníkem užíván k dennímu odpočinku, případně k neformálnímu vykonávání některých panovnických "pracovních" povinností, obdobně mohl být užíván dalšími členy královské rodiny.
Celkové rozměry cca 34 cm x 28 cm. Originální ocelorytina na papíře. Obraz je zasklený. Celkový stav - viz foto.
Obraz je z 80 let 20. století.
Bude perfektní dekorací Vašich prostor.
Herčík Josef
* 23.3.1922 Uherský Brod (Uherské Hradiště)
+ 9.7.1999 Praha
ilustrátor, rytec, grafik, malíř
Je jedním z nejvýznamnějších českých rytců poválečné doby. Vyučil se ve Zbrojovce v Uherském Brodě nástrojařem a rytcem výtvarného dekoru zbraní a zde pak pracoval jako rytec zbraní. Po válce se přestěhoval do Prahy, kde vystudoval soukromě Akademii výtvarných umění u Vladimíra Pukla a věnoval se výtvarnému umění, zejména známkové tvorbě.
Josef Herčík vstoupil do výtvarného umění v roce 1958 bibliografickými tisky a ilustracemi. Od roku 1962 vytvořil více jak čtyři stovky známek. V tomto oboru získal několik desítek ocenění doma i v zahraničí, např. Grand Prix Neapol, Buenos Aires, EXPO Osaka. Vysoce ceněn byl v Japonsku. V roce 1993 vyryl první poštovní známku nově vzniklého státu – Česká republika. Získal hlavní cenu v soutěži o nejkrásnější známku Slovenska za rok 1998. Taktéž vytvořil cyklus ocelorytin vedut oragensií – cyklus Sto a jeden pohled na Prahu. Matka měst – Praha, se prolíná od samého počátku celým jeho dílem.
Jeho volná a užitá grafika, vytvářená technikou mědirytiny, je tématicky zaměřená na tvorbu zvl. portrétní, heraldickou, pragensií a rostliny. Věnoval se také tvorbě poštovních razítek a akcií. Během svého života uspořádal více než 80 samostatných a společných výstav. V roce 1991 byl oceněn za tvorbu poštovních známek třemi prvními cenami.