Obraz - Mezi chaloupkami. Autorem je malíř Leonid Ochrymčuk. Signován uprostřed dole - viz foto. Obraz galerijní kvality. Na první pohled je vidět, že autor si dal na tomto obraze záležet, jedná se o velmi kvalitní dílo. Zezadu obrazu je autorský štítek, kde je uveden autor, adresa, rozměr, název díla, datum a technika - vše viz foto.
Rozměry včetně rámu cca 51 cm x 41 cm. Rám je mohutný, zdobený, místy má otluky. Olej na sololitové desce. Celkový stav - viz foto.
Obraz byl namalován v roce 1973.
Pokud chcete kvalitu, budete spokojeni. Výborná investice do umění. Originalitu díla plně zaručuji vrácením peněz. Obraz bude šperkem a perfektní dekorací Vašich prostor.
Leonid Ochrymčuk
* 19. 5. 1929, Brno (Brno-město)
† 24. 8. 2005, Brno (Brno-město)
pedagog, malíř, sochař
Narodil se v Brně. Studoval v letech 1948 až 1953 výtvarnou výchovu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně u profesorů Františka Doubravy, Bohumila Stanislava Urbana, Eduarda Miléna a Vincence Makovského.
Od roku 1958 pedagogicky působil na dětském oddělení psychiatrické léčebny v Brně-Černovicích. V letech 1972 až 1989 působil na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně, od roku 1982 jako docent a od roku 1988 jako profesor.
Člen tvůrčí skupiny Profil 58, Clubu Sýpka, TT klubu, Unie výtvarných umělců. Tvorba Leonida Ochrymčuka je námětově i formálně inspirována světem dětské výtvarné představivosti. Prvním velkým tématem jeho malby jsou antropomorfní stroje (Kombajnek, Stroj-červený pták, 1967), vzdáleně ovlivněné Františkem Grossem. Paralelně vznikají hravé asambláže (Velké klikaté okno, Buchty pro Vasarelyho, 1969) ze slévárenských modelů, instalačního materiálu, fragmentů dětských hraček. V polovině 70. let začíná pracovat na rozsáhlém cyklu Vystřihovánek: papírové modely určené k vystřihování kolážuje (později také zvětšuje a maluje) na čtverečkový rastr. Z rastru odvozuje v roce 1978 bizarní bytost, nazvanou LOB, která se pak již trvale stává jednotícím motivem jeho tvorby. Zprvu je především geometrickou strukturou, postupně se spojuje s rozmanitými banálními prvky (lidový ornament, kýčovité pohlednice) a často nabývá iluzivní plasticity, stává se fantaskní architekturou namalovanou na malířsky pojednané pozadí (detaily pralesů celníka Rousseaua). Po roce 1990 se stupňuje Ochrymčukův příklon k triviální městské kultuře (do obrazů zařazuje prvky reklam, automobilových značek) a dává tak vzniknout originální, byť časově opožděné verzi amerického pop artu, vnímané jednou s humorným nadhledem, jindy se záměrnou naivitou.
Ochrymčukovo dílo je zastoupeno ve sbírkách Národní galerie v Praze, Moravské galerie v Brně, Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou, Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě, Muzea umění v Olomouci, Galerie výtvarného umění v Ostravě, Galerie výtvarného umění v Hodoníně a jinde.
Samostatné výstavy - 1956 Kabinet umění Brno, 1961 Horácké divadlo Jihlava, 1964 Kabinet umění Brno, 1965 Národopisný ústav Moravského muzea Brno, 1969 Galerie Jaroslava Krále Brno, 1970 Malá galerie Čs. spisovatele Brno, 1974 Galerie Jaroslava Krále Brno, 1975 Vlastivědné muzeum Brno, 1977 Malá galerie Teplice, 1979 Oblastní galerie Vysočiny Jihlava, 1980 Galerie výtvarného umění Hodonín, 1980 Galerie výtvarného umění Hodonín, 1981 Galerie výtvarného umění Hodonín, 1982 Galerie Antonína Trýba Brno, 1983 Galerie V předsálí Blansko, 1983 Ústav makromolekulární chemie ČSAV Praha, 1983 Černobílá galerie (Panský dům) Uherský Brod, 1984 Malá galerie Stavoprojektu Brno, 1986 Dům pánů z Kunštátu Brno, 1989 Ústřední kulturní dům železničářů Praha, 1989 Národní dům Praha, 1989 Oblastní galerie výtvarného umění Zlín, 1992 Paříž, 1992 Galerie Jaroslava Krále Brno, 1995 Stroje a strojky (s R. Kratinou aj. Vaňkem), Výstavní síň Vodova Brno, 2000 Pražákův palác Brno, 2000- 2001 Národní technické muzeum Praha, 2003 Obrazy - LOB, Gaved - Galerie ve dvoře Brno, 2003-2004 Galerie Magna Ostrava, 2008 Malá retrospektiva, Galerie Ars Brno.
Kolektivní výstavy (výběr) - 1962 Výstava mladých výtvarníků, Dům umění Zlín, 1966 Brněnská bilance, Mánes Praha, 1969 moravská galerie Brno, 1971 Profil ´58, Nová síň Praha, 1974 Mánes a Galerie U Řečických Praha, 1980 Současná česká kresba, Dům pánů z Kunštátu Brno, 1981 Brněnská malba, Dům umění Brno, 1981 Brněnská grafika, Tartu (Estonsko), 1985 Barevná plastika, Galerie H Kostelec nad Černými lesy, 1986 Brněnští výtvarníci Remeš (Francie), 1987 České umění 20. století, Alšova jihočeská galerie Hluboká nad Vltavou, 1988 Interart ´88, Poznaň (Polsko), 1988 Z nových zisků, Národní galerie Praha, 1989 Tvorba pedagogů katedry výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UJEP v Brně, Galerie Stará radnice Brno, 1990 Současná česká kresba, Moravská galerie Brno, 1990 TT klub, Sýpka Vlkov, 1991 Technika jako důvod a mýtus, Dům umění Znojmo, 1993 Příběhy bez konce, Moravská galerie Brno, 1996 Nový zlínský salon Zlín, 1997 Mezi tradicí a experimentem, Muzeum umění Olomouc, 1998 Podoby fantaskna v českém výtvarném umění 20. stol., Alšova jihočeská galerie, Hluboká nad Vltavou atd.
ZDROJ: horackagalerie.cz
VÝTVARNÍK V DOKUMENTECH:
1991 Kdo je kdo Česká republika, Federální orgány ČSFR 91/92 (II. díl N-Ž), Nakladatelství Kdo je kdo Praha,
1995 Nová encyklopedie českého výtvarného umění (N-Ž), Academia, nakladatelství Akademie věd České republiky Praha,
1995 Signatury českých a slovenských výtvarných umělců, Výtvarné centrum Chagall Ostrava (Ostrava-město),
2020 Sochy a města: Morava (Výtvarné umění ve veřejném prostoru 1945-1989), Univerzita Pardubice, Fakulta restaurování, Litomyšl (Svitavy),
2020 Whatever (Výběr z textů 1966-1989), Moravská galerie v Brně,
2002 Slovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950–2002 (X. Nov – Pat), Výtvarné centrum Chagall Ostrava.